In tartiflette we trust - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van martienilse - WaarBenJij.nu In tartiflette we trust - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van martienilse - WaarBenJij.nu

In tartiflette we trust

Door: Martien

Blijf op de hoogte en volg

30 Januari 2006 | Frankrijk, Grenoble

Ha lieve mensen
hier is het nog steeds zeer leuk! ben er nu 4 weken en mag als het goed is komende week in mijn kamer. komend weekend dan ook echt spullen verhuizen. Logeer nu wel al week in woonkamer van mijn nieuwe huis, maar gelukkig is het daar groot genoeg voor en florence (mijn huisgenote) en celine (die dus verhuist) zijn echt allerliefst! Ik vind grenoble leuk, het is niet te groot, best mooi (het zou veel mooier kunnen zijn als ze net als in amsterdam de huizen af en toe zouden zandstralen) en eigenlijk is iedereen tot nu toe heel lief, er is heeeel lekkere kaas (ik eet vooral geitenkaas en fourme d'ambert) en ook heel lekker brood. het is echt heel makkelijk om hier entertainment voor je weekend te vinden! het het soms ook moeilijk om te kiezen of ik wil klimmen of skieen (klimmen kan wel maar is toch wel beetje koud) dus toch eerder skieen. Mont Colombier gedaan met GUM (de plaatselijke burger usac waar ik lid van ben geworden, zijn erg aardig en doen veel aan toerskieeen en hebben eigen klimmuurtje, hebben alleen niet heel veel goede klimmers helaas..) en practig weekend in de Beaufortain geskied (mont rosset en col de la charboniere) en geslapen in refuge de la balme. had daar al eens geklommen: de pierre menta en aiguille de la nova, heel mooi om die nu in de winter te zien! en heeeeel lekker eten! het was by far het meest gastronomische toerskiweekend ever en daar is niets mis mee. dit weekend de charmant som gedaan: heerlijke poeder! mocht met jp en snelle vriendjes mee. Gisteren tabord (ben eerlijk gezegd niet zeker of berg nou zo heette, zo slecht in namen, was iig bij spookskidorp st honnoré en grand serre skigebied) gedaan. iets minder mooie sneeuw, maar nog steeds erg aangenaam en het hele weekend weer bizar mooie uitzichten. Mijn frans gaat redelijk, van conversaties tussen fransen begrijp ik ongeveer de helft, meestal wel de grote lijn, grapjes gaan bijna altijd aan me voorbij, helaas. In mijn klas zitten vooral veel koreanen, zijn heel lief, maar soms wel moeilijk te begrijpen en begrijp niet zo goed waarom die allemaal frans willen leren.
Het is nog wel veel gedoe qua papier voor mijn aanstaande aio plek, het lijkt wel een perpetuum mobile: er blijkt altijd nog een nieuw formulier te zijn dat je ook moet invullen. gelukkig is het nu wel officieel, want daar begon ik me toch wel zorgen over te maken, mocht het niet door zijn gegaan: ik heb geen plan b. Komend weekend rij ik even op en neer naar nl om mezelf samen met anne te verhuizen, dus niet skieen :(
hoop dat het iedereen heel goed gaat!
oja: tartiflette is het locale skigerecht en er zijn dus stickers met bovenstaande kreet, vond ik erg leuk.
liefs martien

  • 07 Februari 2006 - 16:17

    Irene:

    net een mailtje, dan nu ook nog even een berichtje! Wat een geski zeg! Leuk hoor! Ik hoop dat je je door de bureaucratie heen weet te worstelen en dat het de moeite waard zal blijken te zijn. Succes ermee!

    Liefs, Irene

  • 12 Februari 2006 - 14:03

    Sas (your Old Homey!):

    He martientje!
    Eindelijk lukt het me om in te loggen op je site, kreeg telkens fout meldingen, erg vaag...
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ook fijn dat je goed over weg kan met je nieuwe huisgenootjes, erg belangrijk! Hopelijk kan ik je nog zien als je in NL bent, lijkt me erg leuk!
    Zoals je misschien al had gehoord: onze zoektocht naar een geschikte huisgenoot is weer hervat. Vanavond hospiteeravond...Op werk alles nu wel prima, heb er na een lastige tijd weer zin in!
    Nou meis, hou ons op de hoogte van je ervaringen en belevenissen!
    Kus Sas

  • 05 Maart 2006 - 10:05

    Frederike:

    Hee lieve Martien,

    Ik zit nu in de botanische tuinen te studeren en ik hoor net van Vero dat je een site hebt, wat leuk. Ik ga je snel bellen. Ik ben benieuwd hoe je het hebt gehad met de TSAC.

    Spreek je snel,

    Liefs Frederike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Grenoble

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2006

hallo

01 April 2006

commencée enfin!

09 Maart 2006

Veel skieen en papier

30 Januari 2006

In tartiflette we trust

10 Januari 2006

Telefoon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 24033

Voorgaande reizen:

23 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: