Grenoble - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van martienilse - WaarBenJij.nu Grenoble - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van martienilse - WaarBenJij.nu

Grenoble

Door: Martien

Blijf op de hoogte en volg

04 Januari 2006 | Frankrijk, Grenoble

Bonjour chere amis!
Allereerst een tres bonne annee, hoop dat iedereen heel leuk oud en nieuw heeft gehad!
Ondertussen ben ik in grenoble en heb ik mijn eerste 2 dagen franse les achter de rug. het frans gaat eigenlijk wel prima, allees probeer ik toch wel vaak spaanse woorden toe te voegen. Het is erg leuk om door grenoble te fietsen; af en toe komt er ineens een berg om de hoek! Een beetje spannend is het wel: soms is er een fietspad maar meestal niet. helaas is het wel beetje bewolkt tot nu toe. Het blijkt heel hip te zijn voor korteanen en andere aziaten om hier frans te leren, is wel apart: meer dan de helft van mijn klas is aziatisch.
Ben met mijn lieve autootje hier naartoe gereden (was wel trots want nog nooit zon lang stuk alleen gereden) ging goed maar heb wel de hele nacht over auto's gedroomd. Ik woon nu tijdelijk in het huis van jp (nl klimmer die hier ook aio is) maar per februari heb ik een zeer ruime kamer in een riant appartement (ong. 2 x zo groot als huis op livingstonelaan, in het centrum en met hoge plafonds, ben er erg blij mee en mijn aanstaande huisgenote lijkt ook nog aardig! en heb uitzicht op bergen!). Zal binnenkort het adres doormailen. Ga lid worden van een klim en ski club, hoop dat die leuk is maar denk het zeer want op die manier heb ik ook mijn kamer gevonden. heb ontzettend veel zin om buiten te klimmen maar geloof dat het daarvoor toch wel beetje te koud is.
Hoop dat het iedereen zeer goed gaat,
liefs martien

  • 04 Januari 2006 - 14:21

    Marloes:

    Hai Martien,
    Wat klinkt het daar leuk zeg! Ik kom snel eens op visite. Misschien wel met de auto, want gister bij m'n derde autorijles ben ik weer de snelweg opgeweest en nul keer tegen iets aangebotst! En ik heb de motor maar drie keer laten afslaan... Dat belooft wat hè. Ik wil maar snel m'n rijbewijs, dan neem ik een dagje vrij en kom ik zo naar je toe gescheurd. Ben nu druk aan het leren voor m'n tentamen en ik wil dat graf van die Agrippa in Grenoble (schijnt in een Dominicaans klooster te zijn) toch ook wel eens zien. Nu moet ik weer doortypen aan mijn take-hometentamen over fundamentalisme en apocalyptiek. Zie ook www.raptureready.com, erg grappig. De antichrist is sowieso een joodse, homoseksuele Europese man heb ik daar geleerd. Rare jongens, die Amerikanen... Ga maar lekker skieën en tot mails en ziens!
    Liefs!

  • 05 Januari 2006 - 21:00

    Maartje:

    Hai martien! jeetje wat een verhalen allemaal!had geen idee dat jij zo de wereld rond aan het gaan was! heel leuk om zo mee te kunnen lezen! spannende dingen.. liefs en groetjes...

  • 06 Januari 2006 - 07:29

    Irene:

    He Martien,

    fijn te lezen dat het zo goed met je gaat! Ik kom zeker een keer langs. Hier weinig nieuws: de opstelling doet het hopelijk eindelijk, dat gaan we maandag bekijken als het vacuum goed is. Duim maar voor me! Heel veel plezier en succes verder en houden contact.

    Liefs, Irene

    P.S. je moet ook de groeten van Annelies hebben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Grenoble

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2006

hallo

01 April 2006

commencée enfin!

09 Maart 2006

Veel skieen en papier

30 Januari 2006

In tartiflette we trust

10 Januari 2006

Telefoon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 24035

Voorgaande reizen:

23 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: