surfen - Reisverslag uit Saquarema, Brazilië van martienilse - WaarBenJij.nu surfen - Reisverslag uit Saquarema, Brazilië van martienilse - WaarBenJij.nu

surfen

Door: Martien

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2005 | Brazilië, Saquarema

Ha lieve mensen,
het gaat hier zeer goed, het weer is nog steeds vrij wolkenovergoten, maar temperatuur is aangenaam. Is niet erg want ben natuurlijk toch heel erg verbrand:onaangenaam! Zijn nu in Saquarema, een soort surfmekka en erg leuk dorpje. Voelen ons al beetje thuis, hebben vaste bakker en is al niet meer raar dat wel overal worden aangestaard en nageroepen als enige uber gringas. Hebben 2 dagen geprobeerd te surfen, het spelen in de golven is erg leuk, maar het is wel erg moeilijk, nu spierpijn. Waren hiervoor in Araial del Cabo, hebben daar tochtje met bootje gemaakt en gedoken! Ik vond het geweldig, maar ook wel eng, omdat je op plek bent waar je eigenlijk niet hoort te zijn, moest wel goed blijven bedenken dat ik rustig moest blijven. Schildpad gezien en heel veel leuke vissen en zeesterren, heel leuk! Zijn in Niteroi nog naar oefening van sambaschool gegaan (is voorbereiding carnaval). Samba dansen is leuk! Wat me hier verder opvalt is dat heel veel mensen te dik zijn (valt reuze mee dat er alleen beeldschone mensen rondlopen, ook de billen zijn vaak nogal groot). Er zijn heel veel kerken, en veel reclame daarvoor. Eigenlijk zijn alle mensen heel aardig, iedereen doet zijn best om je te begrijpen. Ik praat gewoon spaans met paar woorden portugees, begrijpen ze meestal wel, maar ik begrijp hun meestal niet. Plan is morgen naar Itatiaia te gaan, soort alpen in het regenwoud, heb er zeer veel zin in! We hebben erg veel bekijks, maar dat begint al te wennen.
veel liefs martien

  • 08 November 2005 - 13:51

    Heleen:

    Lieve Martien,
    Klinkt goed allemaal! Hier in Noorwegen ook alles goed, behalve dat ik over een week alweer in NL zit, maar ach, is toch ook wel weer leuk om iedereen daar te zien... en ik ga hard bezig met de combiweek, waar jij dit jaar ook weer mee meegaat, dus schrijf wk7 maar vast in je agenda!!!
    PhD in Oslo kan nog wel eens lastig worden, dus misschien moet ik toch ook maar eens gaan kijken wat ze in Grenoble hebben...
    Surfze en wel goed insmeren he!
    Liefs heleen

  • 08 November 2005 - 20:56

    Rudi:

    Duiken is eigenlijk net zoiets als bergen klimmen: bij het klimmen doe je alles om niet te vallen, bij duiken alles om altijd te kunnen ademen. In beide gevallen is er een ijzeren routine en moet je kalm blijven [was mijn conclusie toen Robin en ik ons open water duik diploma haalden

  • 10 November 2005 - 20:48

    Anne:

    Muito suerte en Aguhas negras, gaan jullie daar klimmen?Heel veel plezier! Zoen anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Saquarema

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2006

hallo

01 April 2006

commencée enfin!

09 Maart 2006

Veel skieen en papier

30 Januari 2006

In tartiflette we trust

10 Januari 2006

Telefoon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 24039

Voorgaande reizen:

23 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: