Veel skieen en papier - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van martienilse - WaarBenJij.nu Veel skieen en papier - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van martienilse - WaarBenJij.nu

Veel skieen en papier

Door: Martien

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2006 | Frankrijk, Grenoble

Ha lieve mensen,
ik ben geloof ik toch niet zo goed in het bijhouden van een site, dus stuur vooral maar ook mailtjes, is toch leuker (bellen is trouwens nog leuker en vast naar vast is niet duur, ik ben wegens internet mankement nog niet aan de skype)! Het gaat me nog steeds goed, was afgelopen week beetje ziek, was vervelende buikgriep dus ik onderhield een pendeldienst van bed tot wc, niet heel aangenaam. Dit weekend waren Willem, Eveline, Irene en Tijmen van FBE7 op bezoek: helden die tegen alle anwb raadgevingen in toch aan de reis begonnen! was gezellig, hoewel we allemaal beetje gaar waren, ik door griep en zij door reis, maar zo was ik wel mooi op de sfeer ingetuned. Ik had mijn huisgenootje florence al voorbereid op grootte drinkgelagen, maar het bleef allemaa zeer beschaafd en flo moest lachen omdat we dus allemaal zeer rustig waren in tegenstelling tot mijn waarschuwing.
Verhuizen ging goed, het was heel leuk dat anne hier was, al was het maar een dagje, daarna een week met de usac in Juf geskied, erg gezellig, en zeer mooie toeren geskied met mooie sprongen; het hoogtepunt was natuurlijk de hemelpoort, maar dit ga ik verder niet uitleggen (je moet erbij geweest zijn). Weer terug naar Grenoble via Chamonix, wat nog een hele tocht was want de col was dicht dus moesten door de tunnel duurde dus eindeloos.
Hierna kwam Karlijn op bezoek: hoera!!!:) Hebben toen samen een week toerist gespeeld, erg aangenaam en mijn huis voelde zo thuis als Utrecht! (Maar heb Sas en Cyn wel gemist hoor!). Natuurlijk de bastille bezocht en de chartreuse caves, een dag geskied, gewandeld en heel lekker gegeten.
Toen naar de TSAC+ week bij Guillestre, had JanPaul georganiseerd en er was plekje over en ik kon toch nog niet beginnen met werken, hoe vervelend.. Nog meer mooie tochten en een erg luxe en geriefelijke gite. De sneeuw was qua lawine gevaar wel leip: een keer door een 35° morene helling gespoord: voelde inderdaad helemaal niet fijn, alleen maar triebsnee, maar ik dacht: nu zit ik er al in, kan beter doorlopen. Toen we naar beneden skieden was precies daar een lawinen gekomen! Goed leermoment..
Ondertussen houd ik me bezig met DEA equivalence van mijn master te krijgen: dit houd het invullen van ingewikkelde paginas op internet in, weer gecertificeerde diplomas, cijferlijsten en geboortecertificaat inleveren en handtekeningen verzamelen in, en medische check up: hoera ik ben gezond (en als ik door hondenbeet in bolivia rabies had gekregen was ik nu al dood, nogmaals hoera!!want empirisch vastgesteld dat dit niet het geval is). Ga zo mijn begeleider bellen dat ik alle medische shit heb, hoop dat ik dan eindelijk eindelijk volgende week begin.
Oja, het is heel leuk als ik fransen uit mijn loesje "de wereld is mooier met jou" mok zie drinken, dank je wel Marloes!
Heel veel liefs
martien

  • 13 Maart 2006 - 10:11

    Rudi Den Hertog:

    Je moet toch maar even uitleggen hoe dat met die hemelpoort zit, en erbij zijn....geloof niet dat dat zo'n goed idee is.Of is het zoiets als het Partenon, de tempel vlak bij de hemel die ik vanochtend zag, zeg maar zo dicht mogelijk bij de goden?

  • 13 Maart 2006 - 16:08

    Paulus:

    leermomenten zijn belangrijk, klimmen is een ervaringssport. mag ik je uitnodigen dit geintje goed te onthouden? er komt namelijk iets van een incidentenmeldformulier.... jaaaa, daar wordt nog steeds aan gewerkt. hoop dat je inmidels officieel en daadwerkelijk gezond bent (waarom moet je gezond zijn voor een masterdiploma? gezonde geest in gezond lijf?)
    en tot de volgende keer!

    paul

    PS. 3,5 m sneeuw in de achtertuin, zie ik je volgende week?

  • 14 Maart 2006 - 14:34

    Maud:

    Hey M10!!!
    Konden we maar eindelijk eens bellen! Het lukt maar steeds niet! Vanaf morgen zit ik ook ff in Frankrijk...dus vandaag nog maar? Hoop dat je bijna echt kunt beginnen!!! (En aio zijn is zo erg nog niet!!)
    Liefs Maud

  • 16 Maart 2006 - 06:13

    Bram:

    Tja, zal deze PhD student in den vreemde zich ook maar eens melden dan... Veel succes met al het geregel daar, en hoop dat je het daar erg naar je zin
    zult hebben!

    Sneeuw rules! Maar doe wel ff voorzichtig. Die berg ligt morgen ook nog in je achtertuin ;-)

    Un abrazo - Bram

  • 16 Maart 2006 - 07:48

    Irene:

    He Mar10,

    Gaaf hoor al die sneeuw! Hier hadden we vorige week ook een paar cm, meteen lag het hele land weer plat. Apparaat is weer stuk, ben nog niets opgeschoten ;(. Maar eens komt het goed.... hoop ik. Veel plezier en succes met de bureaucratie.

    Liefs, Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Grenoble

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2006

hallo

01 April 2006

commencée enfin!

09 Maart 2006

Veel skieen en papier

30 Januari 2006

In tartiflette we trust

10 Januari 2006

Telefoon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 24020

Voorgaande reizen:

23 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: